Annonser från BloggPartner

Utåtriktade och viktfixerade

Nu är även jag tillbaka från min resa, och är riktigt jetlagd eftersom jag i princip inte sov något på flyget.
New York var i alla fall en riktigt rolig stad, som jag mer än gärna återvänder till. Det var första gången jag var i staterna så det gjorde resan extra intressant.
En av de första sakerna jag la märke till var att de flesta amerikanerna är väldigt utåtriktade och pratglada. Det märkte jag inte minst när jag åkte hiss. Enligt amerikanarna verkar det inte finnas något som heter pinsam-tystnad-i-hissen, utan de bara babblar på. Sedan när man går ur hissen är man typ BFF's. Jättehärligt! Dock var det också många turister i stan just nu. Väldigt många pratade spanska, men det är för att det bor många spansktalande människor i USA (plus turister) - det fanns bland annat spanska TV- och radiokanaler.
Amerikanarna älskade min hatt! Och utåt som de är höll de inte på komplimangerna. Till exempel blev en försäljare också helt kär i min brorsas hår
En annan sak med USA (New York) är att man kan räkna kalorier verkligen överallt. På alla cafeér, affärer och restauranger står hur mycket kalorier allt innehåller. Det var lite skrämmande, men även bra för dem som vill banta ner sig lite eller ha koll på kalori-intaget (USA är ju typ världens fetaste land). Jag har aldrig räknat kalorier förut, men där var det jättelätt att ha koll.
Frukost på Starbucks jippie! Jag åt detta första dagen, orkade faktiskt inte allt
♥I

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner