Annonser från BloggPartner

sjuk

Hej!
Anledningen till att ni inte har fått se några inlägg från mig i veckan beror på att jag har varit sjuk i 4 dagar, så även idag.
Idag känner mig dock lite piggare och tänkte därför köra en liten uppdatering.
Jag har tänkt lite på att man kan bli orolig när man är sjuk och hemma från skolan över att man missar mycket.
Eftersom att jag jobbar på att bli mer optimistisk och bli mer metalt stark så har jag kommit på hur jag ska tänka när jag är här hemma och alla andra är i skolan.
  • Tänka att jag blir mer sugen och motiverad till skolarbete och verkligen längtar till att få gå genom den stora tegelbyggnadens korridorer.
  • Det är ändå bara några dagar jag är borta, så mycket missar jag ändå inte. Det skulle varit värre med körtelfeber. Det kunde alltså varit värre.
  • Jag får mycket uppmärksamhet av familj, släkt och vänner. Jag har fått massor av "presenter" så som: romerska bågar (you know my favorite), sockerkaka, kexchoklad, mycket service, juice, halstabletter, köttfärssås och makaroner, smörgåsrån osv. Det känns ju inte helt fel!
Så det kan alltså vara ganska skönt att vara sjuk. Det roliga var att jag och I hade denna diskussionen i skolan förra veckan om att det är rätt soft att vara sjuk. Och det är det väl tydligen? I alla fall så ser jag det så. Det är bara en liten omväxling eller paus från vardagen.
Jag tittade på fråga doktorn igår (eftersom att det inte finns så mycket annat att titta på för alla andra program är så skrikiga och jobbiga när man är sjuk) och där pratade dom om att det är viktigt med pauser i vardagen, annars kan man bli utbränd och alldeles för stressad.
Så det är det jag tar nu,
en liten paus, så att jag inte blir överstressad över något som kommer sen!
Så, ha en bra dag i skolan idag allihopa, nu ska jag nämligen titta på nyhetsmorgon och sen blir det nog en liten film, kanske Mamma Mia! eller Bridget Jones dagbok? :)
S

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner