Annonser från BloggPartner

Hur man print screenar på Mac

Äntligen! Nu har jag äntligen tagit mig tid att ta reda på hur man print screenar på min underbara dator! :)
Det gör att veckans blogg vinnaren kommer visas i form av den bloggens header! Känner mig stolt!
För er som har Mac och vill veta hur ni gör så ska jag berätta!
Bild från ett gammalt tangentbord, men det är ju samma princip för de nya också (de nya har 4 knappar längst ner till vänster om "mellanslag") Jag tog första bästa googlebild :o ;)
Du trycker alltså ner "shift" "cmd" (den närmast mellanslag) och trean :) Då print screenar man hela skärmen som man sedan enkelt kan beskära i iPhoto! :)

Kommentarer
Postat av: angelica

sv åh tack! :)

2010-07-23 @ 15:33:32
URL: http://fleratimmar.blogg.se/
Postat av: Charlotta & Matilda

TACK! hihi äntligen! :P <3

2011-10-06 @ 18:25:25
URL: http://charlottamatilda.blogg.se/
Postat av: Alicia

Men när jag har printscreenat på till exempel internet, hur får jag "in" bilden i iPhoto?? Tack!

Svar: När du använt printscreen kommer en bild på skrivbordet som heter bild 1. för att få in den i iPhoto så drar du bara bilden från skrivbordet till iPhoto! :)
munky.blogg.se

2012-10-29 @ 18:14:07
URL: http://aliciasl.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner