Annonser från BloggPartner

melodifestivalen 2010!

1. Darin – You’re Out Of My Life
Bra låt, men saknar det lilla extra för att den verkligen ska fastna. Är stark nog för att slåss om första platsen trots allt. Därför får den:


2. Pernilla Wahlgren – Jag vill om du vågar
Känns lite fejk och som en typiskt schlager. Den fastnar väldigt lätt på hjärnan och är trallvänlig. Men inget jag hoppas att vi skickar till ESC. Därför får den:


3. Andreas Johnson – We Can Work It Out
Han har en bra och behaglig röst att lyssna på, vilket såklart är ett plus. Men låten är inte den starkaste som han haft i festivalen, de föregående har varit riktigt bra. Den fastnar inte så lätt och det gr den lite bortglömd, speciellt när den startar som nummer 3, i mitten alltså. Inte så mycket till show heller, men vad kan man göra i en ballad? Låten är fortfarande bra, men inte den bästa, så därför får den:

4. Timoteij – Kom
Trallvänlig och ingen smörlåt med ihopmixad B-pop. Den passar både gamla och unga, eftersom att de som sjunger är unga. Jag håller tummarna lite extra för dem ikväll eftersom att de kommer från trakten. Ett minus är att den är på svenska, vilket gör att folk kanske inte röstar på den till ESC, visst man kan översätta men ändå...

5. Peter Jöback – Hollow
Ännu en ballad. Jag gillar den här väldigt mycket, lätt att komma ihåg, men inte sån som är irriterande och fastnar på hjärnan som man aldrig blir av med! älskar rösten. Minus som finns är hans ålder och startnummer. I år har Sverige satsat på de yngre, vilket kan göra det svårt för Jöback, men jag håller ändå tummarna!

6. Ola – Unstoppable
Jag tycker att denna är i stort sett bortglömd. Jag satt igår och skulle skriva ner vilka som skulle va med idag. Jag var tyungen att gå in på nätet för att se vilken den sista var som jag inte kommit på - Ola. Känns som att man har hört förut. Enligt mig, ingen chans på vinst. Typsik Ola låt ändå, ganska bra...

7. Jessica Andersson – I Did It For Love
Ännu en ballad. Eftersom hon kom från andra chansen är det ett tecken på att det inte är folkets favorit, men vad säger jurygrupperna? Jag tror inte att den kommer ha så stor chans, tyvärr måste jag säga. (tyvärr- hon kommer från MYNKY-TOWN) Skön avslappningslåt, men tyvärr inget för ESC, lycka till ändå Jessica!

8. Salem al Fakir – Keep On Walking
Väldigt bra låt och härlig artist. Den speciella låten och det speciella stuket på låten har ju aldrig förekommit i melodifestivalen förut, därför är det svårt att säga hur det kommer gå ikväll. Tyvärr i ECS så går man allt mer på shownumret och inte låten, vilket gör att vi kanske trots allt inte ska skicka en ballad? Men vi gillar låten och hoppas det går bra. Vi förväntar oss i alla fall topp 5, allra helst topp 3. =)

9. Anna Bergendahl – This Is My Life
Bra låt. Men det tyckte jag inte första gången jag hörde den. Det berodde nog på att jag störde mig för mycket på den dumma gitarren. Det är ju inspelad musik, med två gitarrer(tror jag) och hon spelar ju bara som den ena vilket gör att det bara ser fult ut. Om du bara tar bort gitarren från scenen så känns den jättebra! I bilradion så är den grym! Den får:

10. Eric Saade – Manboy
Favoriten. jag gillar låten, men minuset i själva låten är: Man tror att den är ihop mixad med womaniser. Showen är bra med mycket dans! Jag gillar även Dansen i mellanspelet innan höjningen i slutet. Bra chans i ESC? Svårt att säga, men chanslös är den absolut inte! Ung kille är också är plus enligt Sverige i år. Veteranerna känns uträknade. Jag tror också att om den här låten vinner så kommer många påpeka att den inte får tävla på grund av likheten med womanizer i versen. Men eftersom att showen är bra och låten håller så blir det:
Vem vinner ikväll då?
Vädigt svårt att säga, jag kan inte ens se att någon är favorit av dem i toppen men som jag tror så kommer det se ut såhär:
  1. Anna Bergendahl
  2. Eric Saade
  3. Timoteij
  4. Peter Jöback
  5. Salem Al Fakir
  6. Darin
  7. Andreas Johnson
  8. Pernilla Wahlgren
  9. Jessica Andersson
  10. Ola Svensson
Väldigt ovisst ikväll, ingen som är storfavorit. Mycket bra låtar och mycket spännande ikväll! Så vi kan inte gå på någon storfavorit när jag gjorde listan. Antagligen så kommer det inte alls se ut såhär när det har avgjorts ikväll!
Lycka till alla!
ALLA LÅTAR FINNS NU PÅ SPOTIFY!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner