Annonser från BloggPartner

Jag kan flyga, jag är inte rädd

Snart så far A iväg till Paris och S till Kanarieöarna, så då får jag hålla ställningarna här på Munky.
Båda ska flyga och då tänkte jag ge dom lite uppmuntrande flygfakta. Jag själv är ganska flygrädd, även om jag säger att jag inte är det, och tänkte att S och A också är det i smyg (eller någon som läser det här).
Risken för att du ska vara med om en flygkrasch är en på tre miljoner!
♣ Man kan genomföra alla faser i en flygning med bara en motor (och dessutom kan planet glidflyga helt utan motor)
♣ Efter 11 september har säkerheten på flygplan ökat enormt (minimal risk för terrorister med andra ord)
♣ Dagens flygplan klarar av att bli träffat av blixten
♣ Det har aldrig inträffat att ett flygplan tappat vingarna
Om du ändå blir lite orolig på grund av konstiga ljud eller av att det skakar kan du tänka på detta:
♣ Turbulens påverkar inte planets säkerhet och det har aldrig inträffat några flygkrascher på grund av turbulens (även om det kan kännas lite obehagligt...)
♣ Inom en minut efter att planet har lyfts hörs en kraftig duns när hjulen fälls in (och luckorna stängs efter dem)
Trevlig flygtur önskar I! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner