Annonser från BloggPartner

Olivolja får 4 av 5 Munkysar

Jag har hört att olivolja är bra för hår och hud så i förrgår testade jag det som inpackning för håret. Jag tog den olivoljan vi hade hemma och masserade in i torrt hår för att sedan hoppa in i duschen och schamponera(tog även lite balsam i topparna). Håret kändes jättebra och återfuktat. Men jag råkade bara ta lite för högt upp på huvudet/nacken plus schamponerade inte jättenoga, vilket ledde till att håret såg fett ut där och luktade olivolja. Det kändes dock inte äckligt utan mjukt och härligt. Så rekommenderas, bara man schamponerar tillräckligt och inte masserar oljan i hårbottnen (om du inte vill ha fett hår(men annars är det nog väldigt bra för hårbottnen)).
Tog även olivolja istället för tvål (precis som i antikens Grekland) och huden blev jättehärlig! Plus att jag tycker att olivolja luktar jättegott. Fast kanske inte så poppis att lukta mat i typ skolan.
♥I

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner