Annonser från BloggPartner

Dagens låt(ar)

Just nu är jag ganska trött på olika slags rock, även fast rock enligt mig är den bästa musikgenren. Jag lyssnar till och med på boybands just nu! Backstreet Boys och Westlife var stora favoriter när jag var sådär sju åtta år, men de funkar fortfarande.
Dagens låtar är alltså inte speciellt rockig, men de är härliga och får mig att tänka på sommaren:
Ted Gärdestad – Sol, vind och vatten när han sjunger "ännu rullar kulorna på skolgårdens grus" påminner det mig verkligen om min barndom. Vi spelade aldrig kulor (pogs och goggos var grejen liksom), men jag älskar när han sjunger så. Kan bero på att jag lyssnade på denna låt väldigt mycket när jag var liten. Underbar är den i alla fall, om än lite uttjatad. Visst är det sorgligt att han sjunger "och jag tror att livet får ett lyckligt slut" förresten? Med tanke på att han senare tog livet av sig...
Alejandro Sanz – Corazon partio Alejandro Sanz är Latinamerikas populäraste sångare och även om hans låtar är rätt smöriga gillar jag dem. Jag förstår lite av spanskan också, vilket är roligt.
Owl City – Fireflies min favoritlåt just nu. Så härlig och somrig!
♥I

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner