Annonser från BloggPartner

Texter och fina bilder!

Hej!
För några månader sedan så började jag att läsa en killes dikter och texter, och jag fastnade för dem direkt! Han är 93a alltså 17 år i år och bor i Stockholm. han redigerar även bilder på ett kreativt sätt och är grymt duktigt på mycket skapande av olika slag. Han startade en blogg för ett antal veckor sedan där han laddar upp sina texter och videoinlägg ;) riktigt rolig typ verkar han vara! Han lägger inte upp så mycket bilder på bloggen, för där vill han fokusera på texterna, hans bilder finns bl.a. på BDB. ;)
Exempel på en av hans texter:
Han sitter på sin sängkant och gråter.

För det han har gjort, han aldrig sig själv förlåter.

Det var aldrig meningen att bli så.

Det var aldrig meningen för honom att vända ryggen och gå.



Solens tusen strålar värmde dagen.

Men iskalla fjärilar flög runt i magen.

Trots ljusets skimmer denna sommardag,

Så kände han sig så svag.



Hon ville förklara.

På hans fråga, hon ville svara.

Men all den ilska han kände.

En låga inom honom tände.



För det hon hade gjort skulle han henne inte förlåta.

Det var då hon började gråta.

Tårarna gled ner över den rosiga kinden.

Och alla försök till förklaring, flög iväg med vinden.



Han visste inte vad han skulle göra.

Men mer ville han inte höra.

Hans hjärta var slängd på marken.

Allt han väntade på nu var sparken.



Hon tog tag om hans hand, den var varm.

Hon smekte honom över hans arm.

Men han drog sig tillbaka.

Han tänkte att det bara mer lidelse skulle orsaka.



"Att du kunde.", hans sista ord blev.

Ett djupare sår i hennes hjärta det rev.

Han sänkte blicken och började gå.

Med tårfyllda ögon stod hon kvar och såg på.



Mobilens skärm lyste där den låg.

Hennes namn han såg.

Flertal samtal och ännu mer sms.

Men på henne var han så less.



Egentligen var hon för honom allt.

Men efter vad hon gjorde, blev allt så kallt.

Han suckade, sträckte ner armen och tog ett grepp.

Hennes bild dykte upp och han bet sin läpp.



Han saknade henne så.

Hur mycket, skulle ingen förstå.

Han läste smsen och orkade inte mer.

"När jag blundar är du allt jag ser."



Så löd hennes meddelande.

Han kom att tänka på deras kelande.

Kunde han förlåta?

Igen var han nära på att gråta.



I nattens mörker och tystnad somnade han.

Innan dess skickade han ett sms, medan tårarna rann.

"Jag älskar dig", var allt han skrev.

Men sårad han ändå förblev.

Jag vet inte vad ni tycker om dikter/texter, men själv tycker jag att hans texter är jättebra för att bara vara tonåring :)
Hans bloggadress är jramos.blogg.se
Ett smakprov på hans videoinlägg också:
Haha riktigt underhållande, tycker jag i alla fall, så kolla in på hans blogg om du också fastande för det här och vill läsa mer texter eller se mer videoinlägg. Jag känner mig som värsta marknadsföraren för hans blogg och texter, men jag tycker att det är bra, och att fler ska upptäcka hans texter, för det är något han förtjänar :)
Så det ar allt för mig :) Lååångt inlägg, men så blir det ibland ;)
En cool grej är förresten att när han skriver sina texter så skriver han dem direkt improviserat när han öppnar ett nytt inlägg, han har alltså inte suttit i timmar och gjort dem i för väg, utan det bara flyter på när han väl har börjat skriva på en text, förklarar han själv. DET KALLAR JAG TALANG :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner