Annonser från BloggPartner

Ekonomisk och rolig

<-- klickbara!  
jag har gjort klart min mössa idag. Jag gillar den och är riktigt stolt eftersom att det är den första mössan jag har gjort. Tyckte det var både kul och snyggt! :D
Eller vad tycker ni?
Lite glad och så =)
Jag har varit hos A idag, gjorde lite fysik och sen så spelade vi in en film som kommer upp snart här på bloggen, gud va ni längtar va? Titta in senare ikväll för att se resultatet!
Jo, det här med mössan, fyra saker som är bra:
  • Ekonomiskt - billigare med garn än att köpa en ny i en vanlig butik
  • Roligt - jag tycker det är kul att göra saker själv som man sedan använder =)
  • Snyggt - Jag älskar virkade/stickade mössor
  • Eget - Ingen annan har exakt en sån mössa som dig om ni inte delar mönster och garn!
Gjort såhär:
6 varv svart
3 varv vit
6 varv svart
3 varv vit
6 varv svart
3 varv vit
6 varv svart
Så den är ganska lång, men det tycker jag är snyggt =) ökningen på varven och så är gjord efter vanlig mall med start på 4 maskor i en ring.
Sedan 8 maskor som "sitter" i ringen.
Sedan en ökning med två i varje maska = 16 maskor.
Sen så tar man varannan maska en ökning varannan inte = 24.
Sen tar man var tredje maska och ökar med två i var tredje = 32 maskor.
Nästa ökning är var fjärde maska och ökar med 2 i den fjärde = 40 maskor
Sista ökningen som jag gör är i var 5:e med ökning med 2 i den femte = 48 maskor.
Sen virkar man bara med samma antal varv till önskad längd. =) Lite svårt att förklara, men ni som brukar virka förstår nog!
CHAO
S♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner