Annonser från BloggPartner

Repelleras

Idag på kemin så hade vi några uppgifter om joner (laddade atompartiklar) och då tänkte jag att jag skulle imponera lite på våran lärare och använda kemiska ord och begrepp. Så då säger jag: "Vad heter det när jonerna inte attraheras, utan motsatsen, som börjar på "r", jag kommer inte ihåg..."
Han bara: ja det heter ju repelleras, men du kan ju använda svenska ord, så som "stöter ifrån varandra" är bättre, för då förstår du bättre så att säga.
Kände mig väl lite smått knäckt och jag kände väl att det här med att jag skulle imponera med mina kunskaper inte gick så bra det heller. Men men, bättre lycka nästa gång!
Därför skrev jag och A såhär i våra annteckningar.. antar att vi var lite trötta och flummiga ;)
(allt fick inte plats på en bild ;)) Ganska bra skärpa med min mobilkamera annars va? :D
S♣

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner