Annonser från BloggPartner

Inte en dans på rosor

Hejsan!
Jag har alltid tyckt att kemi har varit relativt lätt. Tills nu. Idag på lektionen räknade vi kemi med formler och hejsansvejsan. Det blev lite för mycket på en gång och givetvis blandar man ihop allt. Verkligen allt.
Det var detta våran förra kemilärare "varnade" oss för. Gymnasiekemi. Lurigt det där... För alla er som går i tvåan och gick igenom det här i ettan tycker ju förmodligen att allt det är självklart och jättelätt. Problemet för vår klass är liksom att... att... att vår lärare kanske inte alltid är så tydlig ;)
Okej, jag är väl inte helt borta på detta längre, men förut så såg jag väl ut ungefär såhär:
mol hit och dit och massor av värden att hålla reda på... Ojojoj, kan ju inte påstå att jag kommer ta mig igenom kemiproven lika lätt som förr i tiden ;)
Det störta problemet är väl att jag lär mig och tänker att jaha, jo men jag fattar. Sen sitter jag och dubbelkollar och granskar typ talet så att jag verkligen har fattat. sen brukar ofta fråga "varför?" komma upp. Alltså varför man gjorde som man gjorde och det är då jag inte fattar. Jag måste liksom ha logiken. Då ska den vara tydlig också.
Detta kommer jag fatta så småningom, det är bara nu i början antar jag, när alla värden och formler kommer på en gång ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner