Annonser från BloggPartner

I is back!

Okej, nu ska jag blogga för första gången på ett långt tag. Det blir ett litet slarvigt inlägg innan jag sticker på träning...
Italien var underbart och i tisdags åkte italienarna hem från Sverige. Jag saknar alla jättejättemycket!
Att göra ett utbyte med ett annat land är verkligen en upplevelse. Man får massa nya kompisar, lär sig om en annan kultur och gör en massa roliga saker. Några stora skillnader i Italien mot Sverige var:
♥ den italienska skolan (bland annat hade de i princip samma klassrum till alla lektioner och ingen matsal)
♥ att italienarna knappt äter frukost (man fick svälta sig fram till lunch hemma som var vid två), men äter desto mer på kvällen. Jättegod mat!
♥ att man gick ut på kvällarna till typ pubar, även vardagar. i Italien får man dricka alkohol vid 16 (men vi hittade ändå på roliga saker här i Sverige - som fika, laserdome, fest, äventyrsbad och bara hänga)
♥ språket, såklart. Jag lärde mig ganska mycket italienska - mest fula ord dock hihi
Det var lite mysko att bo hos en annan familj i början, men man vänjer sig snabbt, även om man inte kunde slappna av helt.
Nu har jag försökt sammanfatta mitt Veronautbyte lite kort, men jag rekommenderar verkligen alla att åka på något liknande. Det var bästa resan jag någonsin gjort och tiden italienarna var här var också underbar (om än lite stressig).
Sista kvällen var så jäkla mysig! Svenskarna och italienarna satt runt en eld. Vi grillade marsmallows, spelade gitarr, sjöng och pratade (och lite annat blinkblink)...
Nu väntar påsklov med godis och välbehövd vila, ciao!
♥I

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh va trist. Höhö, men taggad på lov då?:)

2011-04-14 @ 19:24:12
URL: http://barajagjohannaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara information?

Mail? (bara vi som ser)

Vad heter din blogg?

Din kommentar?

Trackback
Gratisbio - Gratis shopping [Reward]


Annonser från BloggPartner

www.cocoo.se -
Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!

Vinn 25.000 kr att shoppa för!

Annonser från BloggPartner